Με αφορμή τον ορισμό του νέου Εποπτικού Συμβουλίου της ΝΕΡΙΤ απο την πλειοψηφία του προεδρείου της βουλής ξαναγίνεται επίκαιρο το ερώτημα για τις αναγκαίες προϋποθέσεις που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη δημιουργία ενός ανοικτού δημόσιου οργανισμού διαδραστικής ενημέρωσης και πολιτισμού που θα λαμβάνει υπόψη τις απόψεις και τη βούληση της κοινωνίας των πολιτών και των συλλογικών φορέων.

Η εμπειρία του 1ου χρόνου λειτουργίας της ΝΕΡΙΤ δείχνει ότι οι διακηρύξεις ανεξαρτησίας, αξιοκρατίας και ποιότητας, όπως έχουν αποτυπωθεί στο θεσμικό πλαίσιο, σε προκηρύξεις και προσκλήσεις ενδιαφέροντος, στο στρατηγικό σχέδιο, στον κώδικα δεοντολογίας κ.ο.κ. πρέπει να συνοδεύονται από καθημερινή παρακολούθηση και εποπτεία, ώστε να υλοποιούνται και να εφαρμόζονται και να μην μένουν κενό γράμμα ή να ακυρώνονται στην πράξη.

Εποπτικό Συμβούλιο που έχει επιλεγεί με διαφανείς διαδικασίες και αξιοκρατικά κριτήρια απο την σύνολο των πολιτικών δυνάμεων του δημοκρατικού τόξου της διάσκεψης του προεδρείου της Βουλής για να φέρει σε πέρας την αποστολή του θα πρέπει να αποκτήσει επαγγελματική στελέχωση, ώστε να ασκεί αποτελεσματικά τις αρμοδιότητες του.

Εάν το Εποπτικό Συμβούλιο και Διοικητικό δεν λειτουργούν με τις βασικές αρχές της ανοιχτότητας αλλά και δεν αξιοποιούν συστηματικά το Ίντερνετ, το οποίο έχει συμπεριληφθεί και στον τίτλο της ΝΕΡΙΤ, δηλαδή, εάν το Ίντερνετ δεν γίνει ισότιμος πυλώνας με την τηλεόραση και το ραδιόφωνο, ενσωματώνοντας καλές πρακτικές που εδώ και χρόνια έχουν εφαρμοστεί από διεθνούς εμβέλειας ραδιοτηλεοπτικούς οργανισμούς με μεγάλη επιτυχία, η ΝΕΡΙΤ δεν θα καταφέρει να συνδυάσει τις αναδυόμενες με τις παραδοσιακές πρακτικές και τεχνικές.

Βασικός στόχος θα πρέπει να ειναι να τεθούν οι βάσεις για την καλλιέργεια μιας κουλτούρας διάδρασης που διαπερνά τα προγράμματα σε όλα τα μέσα της ΝΕΡΙΤ, ενσωματώνοντας τις σύγχρονες πρακτικές της ραγδαίας εξάπλωσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και φαινομένων όπως είναι η δημοσιογραφία των πολιτών.

Ο τρόπος που το κοινό, ιδίως οι νέοι, παρακολουθεί τηλεόραση και ραδιόφωνο μεταβάλλεται χάρη στις νέες τεχνολογίες. Σήμερα η προσοχή του κοινού δεν περιορίζεται στην τηλεοπτική οθόνη ή στο ραδιόφωνο καθώς την ίδια στιγμή που βλέπει τηλεόραση ή ακούει ραδιόφωνο μοιράζει την προσοχή του σε άλλες οθόνες όπως του κινητού του τηλεφώνου ή της ταμπλέτας ή και του υπολογιστή. Εάν δεν γίνει κατανοητή τη συνθήκη της παράλληλης θέασης και ακρόασης, το ραδιοτηλεοπτικά εκπεμπόμενο πρόγραμμα δεν θα είναι τμήμα της συνολικής εμπειρίας του χρήστη και κυρίως των νέων.

Βασική βέβαια προϋπόθεση ειναι να σχεδιάζεται και να παράγεται περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των δυνητικών χρηστών και όχι με μικροκομματικά ή/και καθυστερημένα συντηρητικά κριτήρια. Το περιεχόμενο που χρηματοδοτείται απο τους Έλληνες ‘η/και Ευρωπαίους φορολογουμένους θα πρέπει σχεδιάζεται και ανατίθενται με διαφανείς διαδικασίες ανεξάρτητα τον τρόπο παραγωγής του, δηλαδή, είτε ειναι εσωτερική παραγωγή(insourcing), ανάθεση σε τρίτους(outsourcing) ή/και συνεργασίας(crowdsourcing) με ενεργές κοινότητες πολιτών ή/και συλλογικών φορέων.

 

Από admin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.