Η κεντρική ιδέα που διαπερνάει οριζόντια το στρατηγικό σχεδιασμό είναι ότι η ανοικτή ηλεκτρονική διακυβέρνηση αποτελεί μια ευκαιρία για την προώθηση και υλοποίηση ριζικών μεταρρυθμίσεων. Μεταρρυθμίσεων που μπορούν να αλλάξουν θεμελιακά τη λειτουργία της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας καθώς και την εικόνα της, ως οργανισμού, στα μάτια των εργαζομένων της αλλά και στις αντιλήψεις όσων διαμένουν, επιχειρούν, την επισκέπτονται ή με οποιονδήποτε τρόπο συναλλάσσονται μαζί της.

 

Η στρατηγική εγγράφεται σε ένα καμβά που περιλαμβάνει το εθνικό και διεθνές πλαίσιο ανοικτής ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη, με τάσεις ανόδου πρός την πρώτη, βαθμίδα χωρών σε θέματα ανοικτής ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Σύμφωνα με μελέτες του ΟΟΣΑ και στο πλαίσιο του World Economic Forum,  οι μεταρρυθμίσεις ανοικτής διακυβέρνησης συσχετίζονται θετικά με την αύξηση του ΑΕΠ και την απασχόληση. Ακόμα, στην εκπόνηση της στρατηγικής λαμβάνεται υπόψην το εθνικό σχέδιο δράσης της Ελλάδας για την ανοικτή διακυβέρνηση στο πλαίσιο της συμμετοχής της χώρας στην  Open Government Partnership, καθώς η μεθοδολογία διαμόρφωσης και διάρθρωσης του έχει αξιοποιηθεί στον αντίστοιχο σχεδιασμό για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.

 

Το όραμα είναι στο τέλος του 2019 η Δυτική Μακεδονία να γίνει μια περιφέρεια διαφανής και αποτελεσματική με θεσμούς και υπηρεσίες που ενδυναμώνουν τους εργαζόμενους σε αυτήν, τους πολίτες και τις επιχειρήσεις καθώς θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις φιλοδοξίες τους.

 

Στην προσπάθεια αυτή: α) αξιοποιούνται υπάρχουσες υποδομές και πληροφοριακά συστήματα με κατάλληλες τροποποιήσεις και προσαρμογές, β) ενεργοποιείται το διαθέσιμο ανθρώπινο δυναμικό της Περιφέρειας με κατάλληλη υποστήριξη και εκπαίδευση, γ) αναπτύσσονται με ευελιξία νέες εφαρμογές σε σύντομο χρονικό διάστημα.

 

Οι βασικές πενταετείς δράσεις, μέρος των οποίων παρουσιάζεται καθώς υλοποιούνται στον ιστοχώρο http://opengov.pdm.gov.gr/,  είναι:

 

Η ανοικτή διαβούλευση με στόχο τη συστηματική συμμετοχή των πολιτών και κάθε είδους ενδιαφερόμενων στις διαδικασίες διαμόρφωσης πολιτικής.

 

Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες με στόχο τη μεθοδική δημιουργία και παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς πολίτες, επιχειρήσεις και άλλους φορείς. Προκειμένου να ηλεκτρονικοποιηθούν σωστά οι υπηρεσίες έχουν προηγηθεί σε βάθος συνεντεύξεις καταγραφής τους σε συνεργασία με τους αρμόδιους διευθυντές και στις τέσσερις περιφερειακές ενότητες. Παράλληλα, η τεκμηρίωση και ομογενοποίηση των διαδικασιών κάθε υπηρεσίας γίνεται δημόσια με τη μέθοδο wikification (από τη δημοφιλή Wikipedia) στο https://wiki.ellak.gr/

 

Η δράση για τις έξυπνες υποδομές με στόχο την μεταφορά τεχνογνωσίας ιδιωτικού υπολογιστικού νέφους έτσι ώστε να επιτευχθεί βέλτιστη αξιοποίηση των υποδομών, μείωση κόστους και οικονομίες κλίμακας.

 

Η ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων με στόχο την διεύρυνση της χρήσης του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), το δραστικό περιορισμό των εκτυπώσεων και την επιτάχυνση της εσωτερικής και εξωτερικής συνεργασίας.

 

Η δράση για μια περιφέρεια προσιτή στον πολίτη και τον επιχειρηματία με στόχο την ανάρτηση οργανογραμμάτων και στοιχείων επικοινωνίας των στελεχών, τη συστηματοποίηση της ανάρτησης δημοσίων ανοικτών δεδομένων, τη ζωντανή διαδικτυακή κάλυψη των συνεδριάσεων των οργάνων καθώς και τη παρουσία και επικοινωνία της περιφέρειας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 

Η δράση για την καινοτομία από όλους πρός όλους με στόχο την ανάπτυξη και λειτουργία πλατφόρμας πληθοπορισμού (crowdsourcing) όπου πολίτες, φορείς και κάθε ενδιαφερόμενος θα καταθέτουν ιδέες και προτάσεις για τη βελτίωση των υπηρεσιών.

 

Η δράση για τον ανοικτό συμμετοχικό προϋπολογισμό με στόχο να είναι οι πολίτες σε θέση να κατανοήσουν με διαφανή τρόπο τις διαδικασίες συγκρότησης και τα δεδομένα εκτέλεσης του προϋπολογισμού ώστε να έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν κι οι ίδιοι με προτάσεις στις σχετικές διαδικασίες.

 

Η δράση για τον e-συμπαραστάτη με στόχο την πλήρη ηλεκτρονική υποστήριξη των αρμοδιοτήτων του περιφερειακού συμπαραστάτη του πολίτη και της επιχείρησης έτσι ώστε να ενισχυθεί η θετική επίδραση της διαμεσολαβητικής του δραστηριότητας τόσο στη λειτουργία της περιφέρειας όσο και στην ποιότητα της σχέσης της με πολίτες και επιχειρήσεις.

 

Η δράση για τον τρόπο παρακολούθησης με στόχο την εγκαθίδρυση μιας κουλτούρας και μεθόδου επιμελούς επίβλεψης και συνεχούς ανάδρασης μέσα από την αξιοποίηση των απόψεων των ενδιαφερομένων για την υλοποίηση και επικαιροποίηση του στρατηγικού.

 

Πηγή: http://opengov.pdm.gov.gr/

Από admin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.